Ανδρική Υπογονιμότητα

Τι είναι η ανδρική υπογονιμότητα;

Με τον όρο ανδρική υπογονιμότητα ονομάζεται η δυσκολία στην επιτυχή γονιμοποίηση λόγω κυρίως της μη ικανοποιητικής παραγωγής σπερματοζωαρίων από τον άνδρα ή την ακινησία αυτών των σπερματοζωαρίων ή συνδυασμό αυτών, κατά την εκσπερμάτιση.

Οι παράγοντες που σχετίζονται με την ανδρική υπογονιμότητα είναι πολλοί και διαφορετικοί. Από έναν απλό τραυματισμό, μια ασθένεια ή ακόμα και την υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου τρόπου ζωής, ο οποίος δυσχεραίνει την επιτυχή σύλληψη.

ανδρική υπογονιμότητα

Ποια είναι τα συμπτώματα της ανδρικής υπογονιμότητας;

Ορισμένα από τα ύποπτα συμπτώματα της ανδρικής υπογονιμότητας είναι τα εξής:

• Διακυμάνσεις στην ερωτική επιθυμία
  • Πόνος ή διόγκωση που εντοπίζεται στην περιοχή των όρχεων
  • Δυσκολία του ασθενή να διατηρήσει τη στύση του
  • Προβλήματα κατά την εκσπερμάτιση
  • Μικροί ή σκληροί όρχεις, που μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης πάθησης

Ποια είναι τα αίτια της ανδρικής υπογονιμότητας;

Τα αίτια της ανδρικής υπογονιμότητας μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στα εξής:

• Ιδιοπαθή αίτια
  • Κιρσοκήλη
  • Ψυχολογικοί παράγοντες
  • Κακές συνήθειες / Ανθυγιεινός τρόπος ζωής
  • Γενετικές ανωμαλίες

Πως πραγματοποιείται η διάγνωση;

Προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια ακριβής διάγνωση, σχετικά με τα αίτια που προκαλούν ανδρική υπογονιμότητα, ο ασθενής θα υποβληθεί σε διάφορες διαγνωστικές εξετάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν:

• Πλήρες ιατρικό ιστορικό και εξέταση των γεννητικών οργάνων του ασθενή
  • Ανάλυση του σπέρματος
  • Υπερηχογράφημα τρίπλεξ οσχέου
  • Διορθικός υπέρηχος
  • Ορμονικός έλεγχος

Ποια είναι η θεραπεία της ανδρικής υπογονιμότητας;

Η θεραπεία της ανδρικής υπογονιμότητας είναι πάντοτε εξατομικευμένη και εξαρτάται από την αιτιολογία που εντοπίζεται στην περίπτωση του κάθε ασθενή. Στην περίπτωση της αζωοσπερμίας, δηλαδή της απουσίας σπερματοζωαρίων στο σπέρμα, η θεραπεία είναι αρκετά εξατομικευμένη και απαραίτητα διερευνώνται όλες οι θεραπευτικές επιλογές, όπως η ανεύρεση σπερματοζωαρίων από το ορχικό παρέγχυμα μέσω βιοπτικού υλικού.

Στην περίπτωση της ασθενοσπερμίας, όταν δηλαδή αρκετά σπερματοζωάρια δεν έχουν προωθητική κινητικότητα, αφού καθοριστεί η αιτία, τότε ο ιατρός θα συστήσει την κατάλληλη θεραπεία.

Η πιο συχνή πάθηση, η οποία προκαλεί υπογονιμότητα στον άνδρα είναι η Κιρσοκήλη.  Στην περίπτωση ύπαρξης κιρσοκήλης, η κύρια θεραπεία που θα ακολουθηθεί, είναι αμιγώς χειρουργική. Τέλος, αν εντοπιστεί ότι η ανδρική υπογονιμότητα οφείλεται σε μια ορμονική διαταραχή, ο ιατρός θα προβεί στη χορήγηση ορμονών ή φαρμακευτικής αγωγής, αν αυτό είναι απαραίτητο.

Ενημερωθείτε έγκυρα για την ανδρική υπογονιμότητα και τον ρόλο που παίζει η ηλικία, επικοινωνώντας σήμερα κιόλας με τον Χειρουργό Ουρολόγο Ανδρολόγο Ιωάννη Μπελημπασάκη.