Pre Loader

Φίμωση

Τι είναι η φίμωση;

Φίμωση είναι η πάθηση του πέους, κατά την οποία δεν είναι δυνατή η αποκάλυψη της βαλάνου. Η φίμωση, ουσιαστικά οφείλεται στη στένωση που παρουσιάζει η ακροποσθία (το προστατευτικό δερματικό κάλυμμα που καλύπτει τη βάλανο), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τραβηχτεί προς τα πίσω και να αποκαλύπτεται επώδυνα η κεφαλή του πέους.

Η φίμωση συχνά προκαλείται σε ασθενείς με χρόνια φλεγμονή της βαλάνου, όπως βαλανοποσθίτιδα, σε διαβητικούς ασθενείς, μετά από επεισόδια παραφίμωσης, σε δερματικές παθήσεις της βαλάνου αλλά και σε βρέφη.

Συχνή, επίσης, είναι η περίπτωση ο ασθενής λόγω κάποιου τραυματισμού ή κάποιας δερματοπάθειας, να εμφανίσει ένα στενωτικό δακτύλιο, ο οποίος να εμποδίζει την ακροποσθία να κατέλθει και να εμφανιστεί η βάλανος του πέους.

Η κατηγοριοποίηση της φίμωσης

Όσον αφορά στην πάθηση της φίμωσης, εμφανίζονται 2 βασικές καταστάσεις:

• Η μερική φίμωση, κατά την οποία η ακροποσθία μπορεί να κατέβει ελαφρώς μέχρι ένα σημείο
  • Η πλήρης φίμωση, όπου η βάλανος είναι αδύνατο να αποκαλυφθεί και η ακροποσθία δεν κατεβαίνει καθόλου

Πως δημιουργείται η φίμωση;

Η φίμωση πέους δεν αποτελεί μια πάθηση μόνο των ενηλίκων, αλλά εκδηλώνεται και σε παιδιά, εφήβους, ακόμα και σε νεογνά. Στο 99% των περιπτώσεων που η πάθηση υπάρχει εκ γενετής, παρατηρείται πως το πρόβλημα έχει αποκατασταθεί από μόνο του μέχρι την εφηβεία.

Τα πιο συνηθισμένα αίτια εκδήλωσης της φίμωσης είναι τα εξής:

• Χρόνια φλεγμονή που δημιουργείται από αμέλεια της προσωπικής υγιεινής στην συγκεκριμένη περιοχή
  • Φλεγμονές που οφείλονται στην ύπαρξη σακχαρώδη διαβήτη
  • Πόνος όταν αποκαλύπτεται η βάλανος ή κατά την σεξουαλική επαφή

Η φίμωση φέρει το χαρακτηριστικό της αδυναμίας αποκάλυψης της βαλάνου. Η πάθηση μπορεί να μην εμφανίζει κανένα άλλο σύμπτωμα, να είναι δηλαδή ασυμπτωματική ή να συνοδεύεται από έντονο πόνο, οίδημα (πρήξιμο) και ερυθρότητα.

Βασική προϋπόθεση είναι ο ασθενής να μην αποπειραθεί σε καμία περίπτωση να αποκαλύψει βίαια τη βάλανο, τραβώντας την, γιατί σε αυτή την περίπτωση μπορεί να δημιουργηθεί σοβαρός τραυματισμός και να επιδεινώσει την φίμωση.

Διάγνωση της φίμωσης

Για την διάγνωση της φίμωσης αρκεί η κλινική εξέταση από τον θεράποντα ιατρό. Ο ιατρός αφού ενημερωθεί για το ιστορικό του ασθενή, στη συνέχεια θα προβεί σε φυσική εξέταση, ενώ επιπλέον εξετάσεις, συνήθως δεν είναι απαραίτητες.

Η θεραπευτική μέθοδος που θα εφαρμοστεί, θα εξαρτηθεί από την ηλικία του ασθενή, την βαρύτητα της πάθησης, καθώς και την ένταση με την οποία παρουσιάζονται τα συμπτώματα. Με βάση το ιατρικό ιστορικό του κάθε ασθενή, ο ιατρός θα καταλήξει τελικά στην κατάλληλη θεραπευτική αντιμετώπιση, έτσι ώστε να μην διακινδυνεύσει την υγεία του.

Αντιμετώπιση φίμωσης

Η αντιμετώπιση της φίμωσης είναι αποκλειστικά χειρουργική και η θεραπεία της πραγματοποιείται με περιτομή.

Τι είναι η περιτομή;

Στην  κουλτούρα των Μουσουλμάνων και των Εβραίων, η περιτομή πραγματοποιείται για θρησκευτικούς λόγους, κυρίως στη βρεφική ηλικία. Η περιτομή επιλέγεται ως μέθοδος θεραπείας, όταν γύρω από το ίδιο το δέρμα, δημιουργείται ένας δακτύλιος, ο οποίος δυσκολεύει ή εμποδίζει την αποκάλυψη της βαλάνου ή στην περίπτωση που υπάρχει επώδυνη στύση κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής.

Επικοινωνήστε τώρα με τον γιατρό.

Πως πραγματοποιείται η επέμβαση;

Η περιτομή αποτελεί στις μέρες μας μια επέμβαση ρουτίνας. Πραγματοποιείται με τοπική αναισθησία στους ενήλικες και σε μεγάλες ηλικίες, ενώ στα παιδιά γίνεται με γενική νάρκωση. Μετά την ολοκλήρωση της επέμβασης, τοποθετούνται απορροφήσιμα ράμματα και το τραύμα επουλώνεται πλήρως μέσα σε ένα διάστημα 20 – 25 ημερών.

Ο ασθενής επιστρέφει στο σπίτι του την ίδια κιόλας μέρα, ενώ μπορεί να επιστρέψει πολύ σύντομα στην εργασία του και στις καθημερινές του δραστηριότητες.

Πλεονεκτήματα της περιτομής

• Το πέος καθαρίζεται και πλένεται πιο εύκολα
  • Ελαττώνεται ο κίνδυνος λοιμώξεων του ουρογεννητικού συστήματος
  • Προλαμβάνονται έγκαιρα προβλήματα του πέους, όπως είναι η παραφίμωση
  • Μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του πέους
  • Μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων (ΣΜΝ)

Τι γίνεται μετά την επέμβαση;

Μετά την επέμβαση της περιτομής, ο ασθενής θα παρατηρήσει μια σημαντική αλλαγή στην εμφάνιση του πέους του. Τις πρώτες μέρες μετεγχειρητικά, μπορεί να υπάρχει ένας ήπιος πόνος, ο οποίος είναι απόλυτα διαχειρίσιμος με απλά παυσίπονα.

Για μερικές μέρες, δραστηριότητες όπως το περπάτημα, ορισμένες κινήσεις ακόμα και η ούρηση, μπορεί να προκαλέσουν ένα αίσθημα ήπιου πόνου στο πέος, το οποίο υποχωρεί σύντομα και ο ασθενής θα αρχίσει να αισθάνεται πολύ καλύτερα.

Σε σύντομα χρονικό διάστημα τόσο η ούρηση, όσο και η σεξουαλική λειτουργία του ασθενή αποκαθίστανται πλήρως και υπάρχει πλήρης απαλλαγή από τα προβλήματα που δημιουργούνταν εξαιτίας της φίμωσης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την φίμωση και την αποτελεσματική αντιμετώπισή της, κλείστε σήμερα ραντεβού με τον Χειρουργό Ουρολόγο Ανδρολόγο Ιωάννη Μπελημπασάκη.

Avatar

Ο Μπελημπασάκης Ιωάννης είναι Ουρολόγος – Ανδρολόγος, με εξειδίκευση στην Ανδρολογία, την Επανορθωτική Ουρολογία και στις Παθήσεις της Ουρήθρας. Επιπλέον, διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις στη στυτική δυσλειτουργία και μέχρι σήμερα, έχει αναλάβει περισσότερα από 1500 περιστατικά ασθενών με αυτήν τη πάθηση.

Call Now ButtonΜιλήστε με τον γιατρό