Pre Loader

Πέτρα στην ουροδόχο κύστη

Τι είναι η πέτρα στην ουροδόχο κύστη;

Η πέτρα στην ουροδόχο κύστη χαρακτηρίζει την παθολογική κατάσταση, κατά την οποία εντοπίζονται λίθοι (πέτρες) μέσα στην ουροδόχο κύστη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πέτρες που ανευρίσκονται στην ουροδόχο κύστη, δεν είναι το ίδιο πράγμα με τις πέτρες που σχηματίζονται στα νεφρά. Οι περισσότερες πέτρες της ουροδόχου κύστεως, οφείλονται σε κάποιο ουρολογικό πρόβλημα, το οποίο συνήθως είναι η απόφραξη της κύστης, εξαιτίας της διόγκωσης του προστάτη.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η πέτρα στην ουροδόχο κύστη μπορεί να προκληθεί και από τη μακροχρόνια χρήση καθετήρων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε λοίμωξη. Τέλος, η πλειονότητα των λίθων αυτών, παρουσιάζεται στους άνδρες.

Αίτια

Οι πέτρες στην ουροδόχο κύστη, συνήθως προκύπτουν ως αποτέλεσμα ουρολογικών παθήσεων, όπως:

• Προστατίτιδα
  • Κυστικά εκκολπώματα
  • Νευρογενής κύστη
  • Επανειλημμένες ουρολοιμώξεις

Συμπτώματα

Μερικά από τα συμπτώματα που δημιουργεί ο εντοπισμός λίθου ή λίθων στην ουροδόχο κύστη είναι:

• Συχνοουρία
  • Ουρολοίμωξη
  • Διακοπής της φυσιολογικής ροής των ούρων
  • Πόνος που εντοπίζονται στο πέος
  • Πόνος που εντοπίζεται στην ηβική περιοχή
  • Αδυναμία ούρησης εκτός από συγκεκριμένες θέσεις
  • Αιματουρία (ούρα με αίμα)

Στην περίπτωση που η πέτρα σφηνώσει στην ουρήθρα, προκαλείται δυσκολία κατά την ούρηση ή ακόμα και συνολική αδυναμία ούρησης. Σε σπάνιες περιπτώσεις, όταν η περιοχή υποστεί φλεγμονή λόγω τραυματισμού, μπορεί να υπάρξουν συμπτώματα όπως πυρετός και έντονη ανάγκη για ούρηση.

Επικοινωνήστε τώρα με τον γιατρό.

Διάγνωση

Για την διάγνωση της πέτρας στην ουροδόχο κύστη, απαιτείται η λήψη εκτενούς ιστορικού από τον ασθενή, καθώς και η κλινική εξέτασή του από τον θεράποντα ιατρό. Εξετάσεις όπως είναι η ακτινογραφία, η αξονική και το υπερηχογραφημα μπορούν επίσης να αποκαλύψουν την ύπαρξη λίθων στην ουροδόχο κύστη.

Η κυστεοσκόπηση αποτελεί μια ειδική εξέταση για την ανεύρεση των λίθων και κάτω από ορισμένες συνθήκες, είναι δυνατή η αφαίρεσή τους. Οι μικροβιολογικές εξετάσεις και ειδικά οι εξετάσεις ούρων, μπορούν να καθορίσουν την ύπαρξη ή μη βακτηρίων, τα οποία υποδεικνύουν ουρολοίμωξη.

Τέλος, η εξέταση του προστάτη κρίνεται απαραίτητη, για τον αποκλεισμό της πιθανής διόγκωσής του εξαιτίας προστατίτιδας ή άλλων συναφών αιτιών.

Θεραπεία

Η ιδανική θεραπεία των λίθων της ουροδόχου κύστεως είναι η κυστεολιθοτριψία με τη χρήση Laser λιθοτρίπτη ή ηλεκτροπνευματικών λιθοτριπτών σαν εναλλακτική επιλογή. Η ανοιχτή επέμβαση είναι επιλογή, η οποία τείνει προς εξαφάνιση, εξαιτίας των ανωτέρω ελάχιστα επεμβατικών ατραυματικών τεχνικών. Η διαδικασία κρατάει περίπου μισή με μία ώρα. Γίνεται με ραχιαία ή γενική αναισθησία άναλογα με την κάθε περίπτωση και βέβαια απαλλάσσει τον ασθενή από το πρόβλήμα. Συχνά συνδυάζεται με την TURIS προστατεκτομή, έτσι ώστε να διορθωθεί και η υποκείμενη αιτία, η οποία είναι η Καλοήθης Υπερτροφία του προστάτη.

Η θεραπευτική μέθοδος που θα επιλεχθεί, εξαρτάται από πολλές διαφορετικές παραμέτρους και παράγοντες, όπως:

• Η θέση που εντοπίζεται η πέτρα
  • Το μέγεθός της
  • Εάν παρουσιάζει συμπτώματα ή είναι ασυμπτωματική
  • Το χρονικό διάστημα που βρίσκεται στο ουροποιητικό σύστημα
  • Η ηλικίας του ασθενή

Για περισσότερες πληροφορίες, κλείστε σήμερα ραντεβού με τον Χειρουργό Ουρολόγο Ανδρολόγο Ιωάννη Μπελημπασάκη.

Avatar

Ο Μπελημπασάκης Ιωάννης είναι Ουρολόγος – Ανδρολόγος, με εξειδίκευση στην Ανδρολογία, την Επανορθωτική Ουρολογία και στις Παθήσεις της Ουρήθρας. Επιπλέον, διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις στη στυτική δυσλειτουργία και μέχρι σήμερα, έχει αναλάβει περισσότερα από 1500 περιστατικά ασθενών με αυτήν τη πάθηση.

Call Now ButtonΜιλήστε με τον γιατρό